• Read Latest News
    Visit Our Blog
  • Works We Do
    Our Portfolio
  • Get In Touch
    Contact Us
    • 3721 Dogwood Road, Brooklyn, NY 10019 USA
    • (800) 923 - 3687 / (695) 923 - 4500
    • get-support@example.com

Dáta sú surovina 21. storočia, využite ich na maximum

Dáta – Nové čierne zlato firiem: Ako ich využiť na maximum?

Dáta sú dnes často označované ako nové čierne zlato, ktoré má obrovskú hodnotu pre firmy naprieč všetkými sektormi. Čo vlastne dáta sú, prečo sú také cenené a ako ich môžete premeniť na strategickú výhodu?


DÁTA A VEĽKÉ DÁTA

V informatike predstavuje dátum (anglicky „datum“) jednotku informácie. Termín „dáta“ sa používa na označenie veľkého množstva týchto informácií. Pojem Big Data je často spájaný s tromi kľúčovými charakteristikami, známymi ako 3V:

  • Objem (Volume): množstvo generovaných dát,
  • Rozmanitosť (Variety): rôzne formáty, od surových údajov cez multimédiá, audio až po texty,
  • Rýchlosť (Velocity): tempo, ktorým sa dáta generujú, zdieľajú a spracovávajú.

AKO PREMENIŤ DÁTA NA FIREMNÉ AKTÍVUM?

Firmy už nestačí len správne zbierať dáta. Skutočná hodnota prichádza až vo fáze, keď sa dáta premenia na užitočné informácie, ktoré prospievajú zákazníkom aj samotnej spoločnosti. Tento prístup sa nazýva Smart Data, ktorý posúva koncept Big Data na vyššiu úroveň.

Príklad z praxe: Spoločnosť Ford už nepredáva len autá, ale doslova „počítače na kolesách“. Tieto autá v reálnom čase zbierajú údaje o jazde, aby mohli vodičom ponúknuť čo najviac personalizovaný zážitok.


SOFTVÉR AKO DOMINANTNÁ SÍLA

V roku 2011 Marc Andreessen, známy investor zo Silicon Valley, upozornil na rastúci význam softvéru vo svojom článku „Software is Eating the World“. Tvrdil, že v súčasnom svete musí každá firma, bez ohľadu na svoje zameranie, do istej miery fungovať ako softvérová firma, aby prežila.

Softvér postupne preniká do hodnotového reťazca všetkých odvetví – aj tých, ktoré sa tradične zameriavajú na fyzické produkty. Skvelým príkladom je IBM. V roku 2004 predala svoj počítačový výrobný segment, aby sa mohla sústrediť na svoje nové jadro podnikania: vývoj softvéru.


VYBUDUJTE SI DÁTOVÚ KULTÚRU

Aby mohli firmy z tohto nového trendu skutočne profitovať, musia dáta začleniť už do plánovania a tvorby obchodných stratégií, nielen ich využívať ako zdroj informácií. Dôležité je, aby sa dáta stali prirodzenou súčasťou firemnej kultúry.

Ako na to?

  • Rozšírenie dátovej kultúry: zapojte všetky úrovne firmy,
  • Integrácia nových nástrojov: zavádzajte technológie, ktoré uľahčujú prácu s dátami,
  • Školenie zamestnancov: zvyšujte ich digitálne a dátové zručnosti.

Týmto spôsobom sa dáta stanú neoceniteľnou súčasťou každodennej práce vašich tímov a posilnia vaše podnikateľské rozhodnutia.


Záver: V modernom svete sú dáta nenahraditeľným zdrojom, ktorý môže firmám otvoriť nové možnosti rastu a inovácie. Kľúčom k úspechu však nie je len ich zbieranie, ale aj efektívne využitie a integrácia do firemnej kultúry.

Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *