• Read Latest News
    Visit Our Blog
  • Works We Do
    Our Portfolio
  • Get In Touch
    Contact Us
    • 3721 Dogwood Road, Brooklyn, NY 10019 USA
    • (800) 923 - 3687 / (695) 923 - 4500
    • get-support@example.com

Ako začať zmysluplné dátové iniciatívy vo firme

 

Pre transformáciu organizácie pomocou dát je kľúčové premeniť dáta na niečo konkrétne a zrozumiteľné pre všetkých zainteresovaných. Ak chcete dosiahnuť tento cieľ, je užitočné vychádzať z niektorých zásad agilnej metodológie vývoja. Poďme sa spoločne pozrieť na to, ako tieto princípy efektívne aplikovať v kontexte dátových projektov.

Stratégia pri výbere pilotného tímu

Pred tým, ako vyberiete tím, ktorý bude testovať vašu dátovú iniciatívu (pilotný tím), je dôležité sa zamyslieť nad tým, koho zapojíte do tohto procesu. Najlepšie je vybrať tím, s ktorým už máte silné pracovné vzťahy, a ktorý vás bude môcť podporovať aj v rámci propagácie dátovej iniciatívy po jej úspešnom dokončení.

Prieskum medzi „konzumentmi dát“

Keď spúšťate dátové iniciatívy, je dôležité sústrediť sa predovšetkým na koncového používateľa. Aby ste to dosiahli, je nevyhnutné vykonať prieskum medzi „konzumentmi dát“, teda tímami, ktoré budú dáta reálne používať. Zistenie ich reálnych potrieb vám pomôže určiť, aké kritériá musí váš projekt spĺňať, aby bol úspešný.

Zameranie na krátke cykly

Keď už máte jasne definované kľúčové kritériá pre vašu iniciatívu, je čas uviesť dátový projekt do života agilným spôsobom, teda rýchlo a efektívne. V agilnej metodológii sa prvá verzia produktu, vytvorená s pilotným tímom, označuje ako Minimum Viable Product (MVP). Tento počiatočný prototyp vám poskytne príležitosť okamžite zbierať spätnú väzbu od používateľov, čo umožní rýchlo vylepšiť váš projekt.

Čo znamená MVP v dátovom svete?

MVP v dátovom svete môže mať rôzne formy v závislosti od konkrétneho projektu. Predstavme si napríklad projekt reportovania pre marketingové tímy. V tomto prípade je najlepšie vytvoriť prehľadné a jednoduché reporty, ktoré je možné automatizovať a rýchlo upravovať. Vyberte malý zoznam kľúčových ukazovateľov výkonnosti marketingu, ktoré budú najviac zodpovedať potrebám používateľov.

Predstavte si situáciu, že chcete zobraziť pravdepodobnosti nákupu na webovej stránke v reálnom čase. Spolupracujte s pilotným tímom, v tomto prípade s tímom e-commerce, aby ste definovali konkrétne pravdepodobnosti nákupu, ktoré tento tím môže najlepšie ovplyvniť v reálnom čase.

Je nevyhnutné zohľadniť potreby koncových používateľov už od začiatku vášho dátového projektu. Týmto spôsobom vytvoríte reálny dopad, pretože nakoniec to budú práve títo používatelia, ktorí sa rozhodnú, či budú dáta, ktoré im poskytujete, naozaj využívať.

Opakovanie týchto iniciatív na transformáciu organizácie

Keď vaša dátová iniciatíva prejde pilotným testom a bude validovaná pilotným tímom, je čas začať ju používať aj v ďalších tímoch. Pilotný projekt by sa mal stať normou!

Nezabudnite, že lekcie, ktoré sa naučíte počas pilotného projektu, vám umožnia ísť ešte rýchlejšie pri nasledujúcich dátových iniciatívach.


Tento prístup vám pomôže rýchlo a efektívne zaviesť dátové iniciatívy, ktoré budú mať reálny vplyv na vašu organizáciu. Kľúčom je byť agilný, zamerať sa na potreby používateľov a neustále sa učiť z priebehu projektu.

Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *