Pri práci na identifikovaní relevantných otázok a príslušných hlavných ukazovateľov výkonnosti, alebo KPI, je dôležité zapojiť do celého procesu rôznych ľudí v spoločnosti, ktorí budú schopní využívať dáta, ktoré dostanú. Tento proces sa však neuskutoční automaticky. Tu je niekoľko tipov, ako to dosiahnuť!
OPERAČNE VYUŽÍVAŤ DÁTA
Najprv musíte presvedčiť týchto ľudí, aby neustále premýšľali o dátach a konali na základe dát, ktoré dostanú. Je to práve tento krok, ktorý spraví celý proces tvorby hodnoty okolo dát naozaj operačne efektívny a tým pádom hmatateľný pre spoločnosť. Je pravda, že analýza dát je prácou analytikov, ale oni nie sú tí, ktorí nakoniec urobia rozhodnutia.
Napríklad, ak spoločnosť určila, že jej KPI je návratnosť investícií do online marketingových kampaní, marketingový riaditeľ musí byť zapojený. Akékoľvek rozhodnutia, ktoré sa majú prijať, musia byť dohodnuté s touto osobou. Takéto zapojenie sa dá dosiahnuť prostredníctvom dátových workshopov, ktoré poskytujú príležitosť pre oddelenia zaoberajúce sa dátami stretnúť sa s inými oddeleniami, ktoré budú z dát a analýz získaných úžitok.
DEMYSTIFIKÁCIA DÁT
Často sa stáva, že účastníci v spoločnosti nerobia dostatočne veľa rozhodnutí na základe dát, pretože nevedia, aké dáta sú k dispozícii, alebo ich dostatočne nerozumejú.
Zapojenie rozhodovacích činiteľov do používania dátovej metodológie pomáha s demystifikovaním dát v rámci spoločnosti. Aby to bolo vykonané inteligentne a efektívne, analytici musia venovať osobitnú pozornosť a starostlivo počúvať tých, ktorí, hoci nie sú odborníkmi na dáta, majú skúsenosti s inými dôležitými aspektmi spoločnosti.
Toto je to, čo autor Mark McCormack nazýva „agresívnym počúvaním“ vo svojej knihe „What They Don’t Teach You at Harvard Business School“.
ROZPRÁVAŤ SPOLOČNÝM JAZYKOM
Spoluprácou s ostatnými v spoločnosti tím zaoberajúci sa dátami pochopí, aké otázky je potrebné zodpovedať a aké KPI s nimi súvisia, a môže začať svoju analytickú prácu s istotou, že bude užitočná.
Akonáhle budú analýzy dokončené, je potrebné zabezpečiť, aby ich výsledky boli ľahko pochopiteľné pre všetkých. Dáta musia byť preložené a zhrnuté. Dátová vizualizácia je ideálnym nástrojom na ich preklad a dosiahnutie dopadu: toto je čoraz špecializovanejšia oblasť, ktorá je veľmi populárna medzi spoločnosťami!