• Read Latest News
    Visit Our Blog
  • Works We Do
    Our Portfolio
  • Get In Touch
    Contact Us
    • 3721 Dogwood Road, Brooklyn, NY 10019 USA
    • (800) 923 - 3687 / (695) 923 - 4500
    • get-support@example.com

6. Identifikácia hlavných ukazovateľov výkonnosti

Už ste prišli s nejakými relevantnými otázkami? Potom je čas prejsť na krok číslo dva v používaniu metodológie práce s dátami: definovať metriky, ktoré vám budú veľmi užitočné, konkrétne hlavné ukazovatele výkonnosti, alebo KPI. Ste oboznámení so šiestimi kritériami, ktoré by mal mať dobrý KPI?


RÁD A KOMPLEXNOST

Predovšetkým by mal poskytovať usmernenie a byť akčný, namiesto toho, aby len hodnotil minulý výkon.

Zoberme si príklad služby donášky jedál: vedieť, aký bol obrat za minulý týždeň, nemôže viesť k okamžitým rozhodnutiam, pretože je tu príliš mnoho faktorov, ktoré môžu ovplyvniť výsledok.

V porovnaní s tým, zamerať sa na mieru oneskorených dodávok v konkrétnom okrese alebo meste môže poskytnúť oveľa viac kontextu a účelu, a tým uľahčiť a urýchliť rozhodovací proces!

Druhé kritérium pre dobrý KPI je, že by mal byť merateľný aspoň raz za týždeň. Mesačná alebo ad hoc správa nie je dostatočná, pokiaľ ide o skutočne dôležité dáta.

Tretie kritérium je, že KPI musí byť natoľko dôležitý, že akákoľvek významná zmena sa stane zrejmou na všetkých úrovniach spoločnosti, až po CEO. Malé zvýšenie alebo zníženie v jednej metrickej hodnote nie je relevantné, ale zdvojnásobenie miery spokojnosti zákazníkov je zaujímavé pre každého.


ZAMERANIE NA JASNOSŤ

Štvrté kritérium pre KPI je, že jedna alebo viac osôb musí byť jasne identifikovaných ako zodpovedné za tento KPI. Napríklad „mieru oneskorených dodávok“ má na starosti oddelenie zákazníckeho servisu. Bude to ich úloha prijať opatrenia, ak miera presiahne určitý prah.

Piate kritérium je, že KPI by nemal byť finančný ukazovateľ. Prečo? Pretože finančné ukazovatele, ako napríklad zníženie obratu, nie sú ukazovateľmi toho, aké kroky treba podniknúť, a sú príliš nejasné vo všeobecnosti. Nieto ešte fakt, že je niekedy už neskoro niečo s takýmito údajmi urobiť, keď sa ich dozviete.

Nakoniec, šieste kritérium je, že pre efektívnosť je dôležité, aby neexistovalo príliš veľa KPI: nie viac ako päť až desať. Naozaj nie je ľahké určiť, aké informácie sú skutočne dôležité, keď čelíte záplave čísel.

Akonáhle sú KPI identifikované, spoločnosť musí určiť ich akceptovateľné prahy. Napríklad, ak viac ako 15 % dodávok je oneskorených, mala by sa automaticky spustiť akčná stratégia!


Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *