• Read Latest News
    Visit Our Blog
  • Works We Do
    Our Portfolio
  • Get In Touch
    Contact Us
    • 3721 Dogwood Road, Brooklyn, NY 10019 USA
    • (800) 923 - 3687 / (695) 923 - 4500
    • get-support@example.com

5. Kladenie správnych otázok

Ako povedal Albert Einstein: „Keby som mal jednu hodinu na to, aby som zachránil planétu, strávil by som 55 minút definovaním problému a 5 minút jeho riešením.“

Naozaj, prísť s relevantnými otázkami, ktoré vedú k odpovediam, ktoré najlepšie pomôžu riadiť podnik, nie je práca na päť minút. Toto je prvý krok v používaní metodológie práce s dátami. Aké sú teda hlavné kritériá dobrej otázky?


BYŤ PRESNÝ

Zameriavanie sa na príliš široké problémy, len preto, že sú zaujímavé, nemusí nutne viesť k pridanej hodnote na konci.

Je lepšie urobiť presnú žiadosť o konkrétne údaje. Napríklad je oveľa lepšie opýtať sa: „Ako môžeme dosiahnuť pokles oneskorených dodávok o 5 % za 2 mesiace v našich najhoršie výkonných oblastiach?“ namiesto otázky: „Povedzte mi niečo o našej výkonnosti dodávok.“


ORIENTOVANÉ NA AKCIE

Druhou podmienkou je, že dobrá otázka by mala byť aj akčná. To znamená, že na základe odpovede by ste mali byť schopní urobiť potrebné rozhodnutia, aby ste dosiahli ciele spoločnosti. Napríklad otázka o presnej miere oneskorených dodávok v konkrétnych oblastiach vygeneruje konkrétnejšie a akčné odpovede z geografického hľadiska než otázka o celkovej výkonnosti, ktorá nevyvoláva korekčné kroky. Inými slovami, otázka je relevantná, ak jej odpovede vedú k špecifickým krokom.


ZAMERIAVAŤ SA NA HODNOTU A ŠIROKÉ PERSPEKTÍVY

Akonáhle je otázka zodpovedaná, vieme viac o očakávaniach našich zákazníkov a o tom, ako zvýšiť predaj, znížiť náklady a zvýšiť náš podiel na trhu? Ak áno, máme dobrú otázku. Ak nie, ešte je potrebné urobiť viac práce!

Je dôležité poznamenať, že dobrá otázka by mala zapájať viacero ľudí v spoločnosti, ako sú marketingové tímy, predaj, IT oddelenie atď. V skutočnosti, čím väčší počet rôznych perspektív máte, tým plodnejšie budú otázky. Na dosiahnutie tohto cieľa je však potrebné urobiť úsilie a osloviť iných ľudí v spoločnosti. Ako to píše Harvard Business Review, „Najlepší dátoví vedci vychádzajú a rozprávajú sa s ľuďmi.“

Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *