• Read Latest News
    Visit Our Blog
  • Works We Do
    Our Portfolio
  • Get In Touch
    Contact Us
    • 3721 Dogwood Road, Brooklyn, NY 10019 USA
    • (800) 923 - 3687 / (695) 923 - 4500
    • get-support@example.com

3. Rozprávanie príbehu

Ahojte, každý človek miluje dobrý príbeh, a to platí aj vo svete biznisu. Ak chcete ovplyvniť alebo presvedčiť ostatných, musíte najskôr vedieť, ako rozprávať príbeh pomocou grafov. Tento prístup umožňuje vášmu publiku jednoduchšie pochopiť vaše analýzy a závery, zjednotiť tímy, ktoré by mali viac spolupracovať, a zaistí, že si vaše publikum zapamätá, čo ste im povedali!


ZAUJÍMAVÉ NÁZVY NA PRILÁKANIE POZORNOSTI

Začnime od začiatku. Dobrý príbeh začína výstižným názvom. Dobrý názov nie je len popis. Musí vzbudiť záujem tým, že predstaví problém alebo príležitosť.

Napríklad namiesto nadpisu „Porovnanie miery oneskorených dodávok“ by ste mali použiť niečo ako „Náš hlavný konkurent znížil mieru oneskorených dodávok o 10 % tento semester“. Takýto názov okamžite upúta pozornosť. Preto by ste mali svoje grafy dôkladne pomenovať. Vaši čitatelia vám za to poďakujú!


VYMEDZENIE PROBLÉMOV

Ďalej musíte jasne predstaviť problémy súvisiace so situáciou, ktorú analyzujete, a poskytnúť čo najviac kontextu. Stručný a výstižný úvod, ktorý zhrnie prezentovanú situáciu a pokryje hlavné body (napríklad najnovší vývoj na trhu), pomôže efektívne nastaviť scénu.

A keďže hovoríme o príbehu, nesmieme zabudnúť na zápletku. Poskytnite informácie o kontexte, v ktorom boli údaje zhromaždené, o výzvach, ktorým ste čelili, a popíšte dôležité zistenia. Navyše môžete zvýšiť hodnotu svojej analýzy tým, že zahrniete rôzne zdroje údajov, kvantitatívne aj kvalitatívne.


NA ZÁVER: AKCIA!

Nakoniec sme sa dostali k záveru. Keďže cieľom vizualizácie údajov je uľahčiť rozhodovanie, dobrým spôsobom, ako posúdiť jej kvalitu, je položiť si otázku: Sme na konci prezentácie schopní urobiť rozhodnutie?

Vaša prezentácia by preto mala skončiť zoznamom opatrení, ktoré je potrebné prijať.

A nezabudnite, že všetky tieto opatrenia musia byť merateľné a kvantifikovateľné, aby sa ľahko dalo určiť, do akej miery každé z nich ovplyvní problémy definované v analýze.


Post a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *