Získavanie cenných informácií z analýzy údajov je náročné umenie.
Rovnako dôležité je však vedieť, ako tieto informácie efektívne zdieľať, pretože práve to umožňuje dosiahnuť skutočný dopad pomocou údajov.
VIZUALIZÁCIA PRE LEPŠIU KOMUNIKÁCIU
Nie je nezvyčajné vidieť nesúlad medzi manažérmi a analytikmi v rámci jednej spoločnosti. Jedným z kľúčových cieľov dátových tímov je úspešne priniesť viac údajov na manažérske stretnutia a prezentovať ich ako silný nástroj na riešenie výziev spoločnosti.
Vizualizácia (alebo grafické znázornenie) údajov môže byť veľmi účinným spôsobom, ako to dosiahnuť. Manažéri sa chcú rozhodovať rýchlo a ich čas je často obmedzený. Tu prichádza na rad vizualizácia údajov, ktorá umožňuje zhrnúť a preložiť dlhé a komplexné analýzy do výsledkov, ktoré sú relatívne ľahko pochopiteľné a esteticky príťažlivé.
JASNOSŤ UĽAHČUJE ROZHODOVANIE
Pri prezentácii analýzy údajov je cieľom, aby bola ľahko pochopiteľná a predovšetkým mala dopad. Aký je jej účel? Ovplyvniť rozhodovacích aktérov pomocou údajov, ktorým rozumejú, a ktoré ich motivujú konať!
Dodržujte princíp „menej je viac“. Zamerajte sa na to, čo môžete odstrániť, namiesto toho, čo môžete pridať. Nebojte sa odstrániť zbytočné čísla, zjednodušiť grafy, používať farebné kódy, atď. Nikto nechce strácať čas. Vašou prioritou by malo byť vždy zvýraznenie prvkov, ktoré môžu pomôcť spoločnosti rásť.
Koniec koncov, hlavným cieľom vizualizácie je uľahčiť rozhodovanie. Na to, aby to bolo možné, musia analytici, ktorí sú pozvaní na manažérske stretnutia, lepšie porozumieť problémom a výzvam, ktorým ich spoločnosť čelí, aby mohli prinášať ešte relevantnejšie grafické znázornenia údajov.
Majte na pamäti túto jednoduchú myšlienku: čím je analýza jasnejšia, tým viac ľudí osloví a vedie k prijímaniu rozhodnutí.